HerbaLife Triathlon-Buftea

In urma cu o luna m-am mutat din nou, ceea ce mi-a dat iar viata peste cap pret de cateva saptamani. In tot acest timp am ales sa particip la mai multe curse de alergare si ciclism pe post de antrenament. Parerea mea este ca cele mai bune antrenamente le poti face intr-o cursa deoarece ai parteneri de antrenament, puncte de alimentare si distante bine stabilite. Toate astea atata timp cat pleci de la start ca in ziua aceea te vei antrena si nu vei concura, concept foarte important pentru un sportiv profesionist, caci de multe ori ma mancau picioarele sa trag mai tare, si sa scot un timp cat mai bune. In felul acesta am concurat la Maratonul Regal, Prima Evadare, RoadGrandPrix, Semimaratonul Petrom, toate acestea au fost curse fara prea mari asteptari dpdv al rezultatelor dar niste antrenamente fenomenale.

Masaj pe sciatic

Bandaje pentru suportul spatelui

Intre timp am concurat la Nostress Triathlon Mogosoaia unde in ciuda ploii de afara si al noroiului de la ciclism, la finalul zilei am castigat proba de sprint (abilitatile mele de mtb pe noroi sunt tare precare). La doua zile dupa cursa de la Mogosoaia, am ramas blocat de spate (fara nici o legatura cu concursul), ceea ce m-a fortat sa imi iau cateva zile lungi si neasteptate de pauza. A fost o experienta dureroasa atat fizic cat si psihic, sa incep sezonul national cu o accidentare, datorita careia am ratat triatlonul Fara Asfalt.

Din acest motiv am fost in mari dubii daca voi lua startul la cursa de sambata, Herbalife Triatlon Buftea. Medicul meu sportiv,Vasile Osean, mi-a dat unda verde, dar doar in cazul in care ma simt bine, si cu directive clare sa trag doar la 80% din capacitate. Dis de dimineata m-am trezit cu mult inaintea ceasului din cauza gandurilor si m-am pregatit sfios pentru cursa. Ajuns la Buftea, mi-am reglat noua bicicleta FELT IA pe care aveam sa o testez oficial in primul triatlon si apoi am pregatit zona de tranzitie. Am avut mai multe iesire pe sosea cu ea, dar abia acum participam impreuna la un triatlon.

IA-ul in zona de tranztie

In alergare spre T!

In alergare spre T1

Ce nu v-am spus este ca pe langa spatele blocat m-am ales si cu o ruptura musculara la mana dreapta (se pare ca “fericirile” vin la pachet), asa ca am luat startul la inot destul de incet.  Suprinzator, desi nu eram deloc in forma mea obisnuita la aceasta proba, m-am regasit in primul grup de inotatori care faceau stafeta, si am ramas cu ei pana la finalul probei de inot. La iesire din tranzitie mi s-a strigat ca aveam un avans de 50sec fata de Ciprian Balanescu, principalul favorit al cursei. Asta mi-a schimbat strategia de concurs, si mi-am propus sa fortez ceva mai mult la proba de bicicleta.

Proba de ciclism

Traseul de ciclism a fost unul rapid pe un drum aproape perfect (spun aproape deoarece era o portiune de 300m unde asfaltul era ca dupa razboi), unde vantul nu prea ne-a dat pace. Pe proba asta am avut doua atuuri majore: antrenamentele de ciclism date in ultimele 3 luni de antrenorul meu David Green, si noul meu Felt IA!  Noua bicicleta m-a ajutat extraordinar de mult pe vant, deoarece pe langa faptul ca este cea mai aerodinamica bicicleta de triatlon/contratimp construita vreodata, capacitatea sa de a se aseza pe sosea si de a taia mai ales vantul lateral este una incredibila! In mod normal in urma unei rafale puternice de vant lateral, ti-ar fugi ghidonul din mana sau ar pleca bicicleta de sub tine, lucruri care nu se pot intampla cu FELT IA. Desi cadrul este extrem de lat, balamaua care prinde furca de cadru confera o stabilitate ridicata in orice conditii, iar pozitia agresiva face ca toata greutatea trunchiului sa fie pusa pe roata de fata, ceea ce impiedica miscarea brusca a bicicletei in momente neasteptate si necontrolate.

Felt IA

Conducand in aplauzele publicului

A fost echipamentul perfect care sa puna in valoare munca pe care am facut-o la ciclism in ultimele 3 luni! Antrenamentele de forta si de intensitate au dat roade, si am masurat pe power meter o medie de 262 de watti dezvoltati pe cei 42km ai traseului de bike. Asta m-a ajutat sa termin proba in 1h5’12” si sa castig inca 1’05”avans fata de principalul rival. Ajuns in T2, m-am schimbat cat am putut de repede (din pacate am pierdut secunde pretioase aici deoarece am facut si o stafeta alaturi de Vlad Victor) si am plecat in ce avea sa fie cea mai dureroasa si grea proba a zilei, alergarea.

Suferinta in alergare

Dupa ce am indurat pe bicicleta in portiunile de asfalt rupt care mi-au zguduit spatele si soldul, acum fiecare pas din alergare imi provoca o durere crancena si scotea la iveala toti demonii pe care ii aveam in mine. Daca la inot mi-am permis sa nu fortez, iar la ciclism nu am resimtit durerea, acum spatele meu in recuperare se revolta din toate puterile! La fiecare pas ma gandeam ce a fost in capul meu de am luat startul iar raspunsul era acelasi – pentru ca imi place sa imi testez limitele! Da, dar ma gandeam cu ce pret, daca voi reusi sa pastrez avansul pana la sfarsit. Dupa prima tura de alergare, eram palid la fata, lacrimam de durere si imi turam motorul la maxim. In tot acest timp avansul meu scadea la fiecare pas si ajunsese la 56”, iar Ciprian venea din spate in forta.

All out

Finish

Cu 2 km inainte de final, eram all out, cu spatele in convulsii si conduceam cu mai putin de 30”. Cand am intrat pe ultimii 800m, urlam de durere si in minte imi venea doar faptul ca nu m-am antrenat in ultimele 8zile si ca nu mai am dram de putinta in mine. Desi era multa zarva in jur si urale de incurajare de ambele parti, simteam rasuflarea lui Balanescu in ceafa si ii auzeam pasii din ce in ce mai tare, dar undeva in adancul sufletului am mai gasit inca un gram de energie pentru inca o treapta de viteza. Dupa ultimii 300m alergati in viteza maxima, am trecut primul linia de sosire cu doar 16 secund ramase din cele 115” pe care le aveam in T2. La finish m-am prabusit de durere si extenuare gustand pe moment foarte putin, din dulcele gust al victoriei.

Man down

Aplauzele pentru locul 2

Aplauzele pentru Ciprian

Doresc sa le multumesc sponsorilor mei care m-au ajutat sa ajung aici si fara de care nu as fi reusit toate acestea:

UBISOFT  FELT  BDT FORD  TYR   COMPRESSPORT  SIDI  AVENTURIA  NUTREND

O multumire speciala vreau sa o adresez pentru doctorul Vasile Osean si echipei sale, care s-au ocupat indeaproape de recuperarea mea. M-au certat putin dupa isprava de a concura sambata, dar acum sunt mai bine, si am confirmarea lor ca nu am facut stricaciuni prea mari la spate. Partea buna este ca am unda verde sa concurez la Oradea, unde abia astept sa imi folosesc bicicleta pe distanta de Half Ironman!