Ironman 70.3 LasVegas-World Championship

Dupa o saptamana de aclimatizare cu ostilitatile desertului a sosit si ziua mult asteptata a
competitiei. Trezirea a fost programata pentru ora 4, insa de la 2.30 deja nu mai aveam somn.
Dupa ce alarma si-a facut datoria ne-am imbracat si am plecat incet dar sigur spre zona de
start care se afla la 32km distanta. A fost pentru prima data in Vegas cand am
dardait de frig pana am ajuns la start. Incet, incet a inceput sa se aglomereze si traficul spre iesirea din oras si mai tarziu am fost nevoiti sa ne strecuram printre masinile care nu gaseau locuri de parcare in jurul startului. Ajuns in complexul Montelago, m-am indreptat catre zona de tranzitie unde se facea check-in-ul si ne erau scrise numerele pe mana. Dupa inscriptionare a urmat o scurta verificare a bicicletei si “montarea” suplimentelor pe cadru, dupa care cateva poze cu celebritatile triatlonului.

La ora 6.00 zona de tranzitie s-a inchis si a inceput distribuirea sportivilor pe valurile de
start. Primii care au luat startul au fost profesionistii. Ei au plecat in cursa la 6.30, moment in care eu am plecat din zona de asteptare si m-am dus pe un loc mai inalt dorind sa vad prima proba a zilei. Fara sa imi dau seama am pierdut notiunea timpului urmarindu-l pe Andy Potts si incercand sa aflu din priviri care e secretul si modalitatea lui de a inota atata de repede.
Sorbind parca din priviri fiecare brat al lui trecand peste apa am fost fascinat de tehnica
pe care o avea. Dupa 23min acesta a intrat in tranzitie iar eu mi-am inceput incalzirea. La
incalzire am alergat 25 minute usor, am facut mobilitate si mai apoi 200 metri inot mixt. Noi, categoria 18-24 am luat startul ultimii. La ora 8.00 s-a auzit ultima goarna a zilei.

Am vrut sa prind un start limpede, fara prea multa inghesuiala, asa ca m-am asezat in partea stanga a liniei de start unde aveam o vizibilitate buna asupra balizei care marca jumatatea traseului. Dupa aproximativ 400metri parcursi cu mare rapiditate am inceput sa ajungem sportivi din valurile precedente, lucru care ingreuna deplasarea si slabea ritmul. Aici am adoptat o tehnica mai putin politicoasa, dar foarte eficienta. Pe masura ce ajungeam sportivi din urma nu ii mai ocoleam ci treceam peste ei la propriu. Astfel am recuperat pozitii pretioase in aceasta proba ajungand la finalul ei sa ies al 10-lea din apa cu 28min25sec.

A urmat o tranzitie rapida, in care am avut parte de un mic incident(din cauza vibratiilor mi- a cazut bidonul cu energizant de care nu am vrut sa ma lipsesc avand in vedere temperaturile ridicate ce se anuntau in timpul zilei). Asa ca am fost nevoit sa ma intorc. Inca din primele minute ale probei de ciclism care abia incepea, caldura se simtea foarte tare, iar soarele simteam ca imi arde pielea. Fiind in grupul fruntas am inceput sa imping cu putere in pedale, ghemuindu-ma pe ghidon cat mai mult. Incet, incet vedeam cum peisajul din jur isi pierde viata din ce in ce mai mult pe masura ce intram in desert. La prima impresie, traseul parea valonat fara catarari lungi, dar in fapt, lucrurile n-au stat chiar asa: altitudinea insumata dupa fiecare deal al traseului a fost de 1400metri, ceea ce este deja un traseu montan.

Ma deplasam fara prea mare dificultate si tinand pasul si distanta regulamentara in grupul in care ma aflam am ajuns sa il conduc pe urcare si chiar sa scutur cativa ciclisti de traseu plat care se chinuiau pe acele catarari. In general viteza de deplasare a fost 20-25km/h pe urcare, iar coborarile erau rapide depasind adesea 65km/h, atingand viteza maxima fara sa pedalez de 71,4km/h.

La finalul primei ore media orara indica 38,1 km ceea ce mi s-a parut incredibil avand in
vedere traseul. Am pastrat aceasta medie pana la km80 cand a inceput ultima urcare, care
se termina in zona celei de-a doua tranzitii. Am terminat cei 92 km cu o medie de 36,7km/
h si timpul de 2h29min58sec. In ciuda faptului ca am mers foarte bine, ciclismul a avut
si parti proaste precum faptul ca nu am putut asimila lichidele pe care le luam la punctele
de alimentare si am vomat din mers de 3 ori. Acum doua din cele trei probe fiind gata ma
indreptam cu rapiditate catre T2 pe care aveam sa o parasesc dupa 1min10sec.

La alergare am plecat si am fost foarte increzator pana la km 3 cand din cauza faptului ca nu asimilam lichide si minerale am fost fortat sa ma opresc si sa merg timp de cateva zeci de secunde deoarece mi se blocasera muschii pulpei stangi. Dupa un scurt masaj, am reinceput sa alerg, mentinand un ritm de 4min30sec pe km. Am coborat sub 4min/km doar pret de 3km, si am incercat sa maresc ritmul spre final, dar aceata miscare mi-a cauzat aparitia crampelor la muschii de deasupra genunchilor. S-a vazut aici faptul ca am fortat la ciclism.
Dupa1h32min48 secunde de alergare ma aflam in fata liniei de sosire si pe pozitia a 13 la
categoria de varsta si 109 la general din 1520 participanti. Ca si concluzie, sunt multumit
ca mi-am atins obiectivul in aceasta cursa: mi-am dorit sa vin in primii 20 de triatlonisti
pe categoria mea de varsta si am fost al 13-lea. Asa ca pentru la anul obiectivul va fi mai
ambitios si plec la drum cu o reusita la activ. Cea mai importanta lectie din aceasta cursa:
nu trebuie sa te implici si sa consumi prea multa energie intr-o singura proba deoarece mai devreme sau mai tarziu acest lucru se va vedea si il vei plati cu varf si indesat. As vrea sa multumesc tuturor celor care au fost alaturi de mine si fara de care participarea mea aici nu ar fi fost posibila.(SaveAnimals,TraiescSanatos, Felt, TYR, Conadi, Caesar, Inov8, d-lui Adrian Nanulescu si tuturor celorlati care m-au sustinut)! Un “special thanks” voua tuturor celor care ati stat cu ochii lipiti de monitoare sa vedeti evolutia in “real time”, am fost placut impresionat sa vad cata lume m-a urmarit. Thanks lui Silviu, care s-a asigurat ca informatiile proaspete si pozele ajung la voi. p.s. Sa va mai spun ca seara am fost unul din cele 7 spectacole ale Cirque du Soleil care mi-a placut foarte mult. Daca ajungeti in Vegas, nu le ratati, pentru ca fac toti banii!