X-Man Romania 2013

Dupa multi ani de asteptare un alt vis a devenit realitate: weekendul trecut a avut loc la Oradea  prima editie a Campionatului National de triatlon pe distanta lunga. Desi este recunoscut de FrTri, din pacate nu este sustinut de acestia. Sper ca o data cu infiintarea acestui campionat national probele pe distanta lunga sa intre si ele in obiectivele federatiei!
Acest concurs l-am inclus in perioada de pregatire pentru Nationalele pe distanta Olimpica din august, si m-am prezentat la linia de start fara un antrenament prea specific. Tot ce a fost diferit in pregatire a fost o alergare de 36km si doua ture de bike de 140km.
Emotiile au fost si ele prezente, dar din mai multe motive. Pe langa concursul pe care imi doream sa il castig, aveam emotii deoarece partintii mei veneau si ei la Oradea pentru a cunoaste familia logodnicei mele. Asa ca in saptamana de dinaintea concursului nu am avut parte de odihana ci de antrenamente intense, multe ore petrecute pe drum, iar in ziua premergatoare, un aranz cu familia, plimbari pe la primaria Oradea si pregatiri de cursa. Doamne ce zi….! Nu va mai spun de noapte cat de obositoare a fost!!

Dupa doar cateva ore dormite, m-am trezit inainte de a suna ceasul si incet, incet,  incep sa pregatesc micul dejun si bagajele. O ora mai tarziu am ajuns la linia de start, am pus bicicleta in tranzitie si mi-am inceput incalzirea (3km alergare si 500m inot). Cum nicio cursa nu este perfecta, cand am sarit in apa m-am lovit cu picioarele de dalele de beton care erau mai aproape de suprafata decat imi puteam imagina. Rezultatul a fost unul plin de sange. Ce poti face decat sa strangi din dinti, sa ignori si te concentrezi pt ce urmeaza?

Startul l-am luat intr-o piele de inot Tyr Torque deoarece apa avea peste 29de grade (era o supa care ma fierbea incet dar sigur). Inca din primii metri m-am instalat la conducerea cursei, iar dupa proba de inot aveam un avans de 3 minute. A urmat o tranzitie calma si linistita si apoi 84km pe bike in circuit de 3 ture.

Ciclismul a decurs foarte bine. Afara era o temperatura insuportabila care a facut ca traseul sa fie si mai dificil decat il stiam. Spre final kilometrajul imi arata 49 de grade la nivelul asfaltului. Cat despre frumoasa mea casca de contratimp, nu pot spune nimic de bine de data asta. Mi-a clocit creierul si erau momente in care simteam ca mai am putin si lesin de cald. M-am hidratat si alimentat foarte bine cu geluri, batoane si bautura energizanta de la Nutrend, in timp ce fortam ca sa imi maresc avansul castigat la inot. La finalul probei diferenta dintre mine si locul doi a ajuns la aproape 16minute ceea ce m-a determinat sa iau decizia sa nu mai fortez la alergare ci doar sa ma asigur ca voi castiga indiferent de avans.

Alergarea a avut loc in parc cand la umbra cand la soare, cu un singur punct de alimentare prin care treceai de 19 ori datorita turelor pe care le aveam de facut. Primele 3 ture le-am facut singur iar apoi Robert Gomoescu, care era pe locul 2 a inceput si el proba de alergare si mi s-a alaturat pe traseu. Alergam intr-un ritm similar, asa ca am hotarat sa parcurgem restul cursei impreuna. Gheata din punctul de alimentare a avut cea mai mare cautare, am pus din plin  in maieu, in maneci si chiar in pantaloni. Orice pentru a domoli caldura torida :-)

Dupa 4h39′ am trecut linia de sosire castigator. Este a patra participare la acest concurs pe care l-am castigat de 6 ori (3 titluri la individual 2010, 2011, 2013 si de 3 ori la stafeta 2010, 2011, 2012). Timpii de anul acesta au fost: 28’14″ inot, 2h21’09″ ciclism, 1h45’12″ alergare.

Dupa finish, am incurajat in continuare concurentii care erau pe traseu si dupa o ora am avut marea surpriza sa vad ca Ioana desi era la prima participare a castigat cursa de half ironman la feminin. A fost o zi memorabila pentru amandoi, urmata de o premiere pe cinste.
Doreec sa le multumesc sponsorilor si partenerilor care m-au sustinut si datorita carora acest sezon a inceput cu perspective inalte!

UBISOFT  BDT FORD  TYR  FELT COMPRESSPORT  SIDI  Inov8  AVENTURIA  NUTREND

Iar aceasta victorie vreau sa o dedic Asociatiei Noi Orizonturi Familia si copiilor care se lupta cu cancerul! De multe ori cand sunt intr-un moment dificil pe traseu ma gandesc la ce lupta duc ei, si imi dau seama ca ceea ce indur eu nu este chiar atat de rau!