Xman Romania 2014 – primul DNF

In dimineata de sambata, m-am trezit plin de entuziasm si de nerabdare sa iau startul la concursul meu de suflet XMan Romania.
Ajuns in zona de tranzit mi-am pregatit ”bolidul pe doua roti” -  Felt-ul meu IA si restul echipamentului dupa care am inceput rutina dinainte de stat.

Orientarea pe traseul de inot

Dupa ce am terminat proba de inot aveam un avans de aproape 2min in fata prietenului si principalului meu rival Deak Zsombor. In tranzitie m-am miscat ca vantul si ca gandul si am pleacat primul in proba de ciclism, care incepea cu o catarare criminala de 1,5km. Antrenandu-ma acolo de nenumarate ori, stiam pe de rost fiecare viraj asa ca am impins la maxim limitele atate pe catarare dar mai ales pe coborare unde am avut 81.2km/h viteza maxima.

Coboram nebuneste taind fiecare viraj, lucru care mi-a mai adus in doar cativa km inca un ecart de 1min 24”. Insa dupa doar 5km de pedalat simt ca bicicleta incepe sa patineze pe spate si am inceput sa simt ventilul rotii de spate. Ma uit cu groaza in jos si  cel mai mare cosmar al meu se adevereste: am facut pana pe roata spate!! Mi se parea ireal, aveam tubeless noi, cu solutie anti-pana bagata de cateva zile! In fine, fara sa stau prea mult pe ganduri incep sa alerg pe langa bicicleta pana la intrarea in circuit unde speram sa gasesc repede pe cineva care are o roata de spate de rezerva. In acest timp a trecut Zsombor pe langa mine, care a dat dovada de un sportmanship incredibil: s-a oprit din cursa, a aruncat un ochi la roata mea incercand sa ma ajute, dar vazand problema si-a cerut scuze ca nu are ce sa faca si a plecat mai departe.

Pana bike

Ajuns pe circuit am intrebat disperat in stanga si in dreapta, am oprit nenumarate masini incercand sa fac rost de o roata de spate, timp in care din liderul cursei am ajuns sa fiu pe locul 37. Imi venea sa urlu! Intr-un final a venit Norbert, prietenul lui Hajnalka, care mi-a dat roata ei de rezerva (multumesc mult de tot Hajni) si am plecat disperat pedaland de mai aveam putin pana imi pocnea o vena. Toata patania m-a costat 14 min 10” – timp in care am tremurat de frig de nu stiam ce e cu mine, m-am evervat la maxim, iar minutele parca au inceput sa se dilate cand asteptam pe margine. Nu am cuvinte sa exprim cat de frustrant este sa te regasesti in aceasta situatie.  Pret de 46km m-am luptat si am ignorat problemele mecanice cauzate de pinioane (schimbatorul si lantul meu sunt de 10 viteze iar roata primita avea 9 pinioane) si am recuparat pozitii pana pe locul 8.

Run

Alergand pe traseul de bike in cautarea unei roti

La finalul celor 2 bucle din 3, am reusit sa micsorez deficitul cu aproape 3 min fata noii lideri, dar din pacate nu mai aveam indeajuns de multi km pana la linia de finish pentru a reusi sa recuperez diferenta de 7 min ramasa. Asa m-am ales cu primul DNF din cariera, alegand sa abandonez cursa si sa imi pastrez energia pentru concursurile ce vor urma!

Pushing hard

Pushing hard, observati pe spate roata imprumutata

Doresc sa il felicit pe Zsombor pentru victoria obtinuta si sa ii multumesc ca s-a oprit din cursa ca sa ma ajute, lui Hajnalka pentru roata imprumutata in concurs, si lui Istvan pentru organizarea acestui minunat eveniment! Daca va ganditi la un Half Ironman, sau un full Ironman, va recomand sa rezervati in calendar data de 27 iunie 2015, cand va avea loc urmatoarea editie! Mai multe poze gasiti aici!